tisdag 4 maj 2010

Utflykt till fåglarnas ö


Spanar lite. Det är långt att gå!




Går på en "ko-stig"




Jag gick jättelångt och matte behövde inte bära mej nästan nåt!




Några av fåglarna på "fågel-ön" Många hade redan flugit iväg, jag skrämde dom!




Fågel spår i sanden




Jag spanar lite




Jag hittade en miniliten stuga som jag kunde undersöka




Tittut!




Yeah! Vem är kungen i trädet?!




Fluff mellan tårna är bra att ha!




Gick i sånt där torkat sjögräs. Kras kras kras..




Såg lite blommor..




Hade kisspaus. Måste du ta kort?? *tjurig*




Jag gillar att klättra på stenar!




"Wow, matte såg du??!! Det var en mus!! Kolla kolla!!"




Jag och husse hittade ett stoooort träd på backen.



I förrgår så åkte vi ut på en utflykt och hamnade vid havet.. Det var på en halvö kan man säga och där fanns det JÄTTE många fåglar!! Vi såg nästan inga människor förutom min familj och det vara BARA fågelspår i sanden och JÄTTE mycket fågelbajs. Men spännande var det!! Stackars matte kunde inte äta sin macka för hon tyckte det var äckligt med fågelbajset. Det var kanada gässen och svanarna som hade bajsat. Men det gjorde inget för mej. Jag tyckte det var roligt i alla fall!!

Mjauu

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Vad gullig hon är Atina! :D Måste varit roligt för henne att vara på fåglarnas ö! Haha.
kramar till er från oss på skogsfors

Emmelie sa...

Tack syster! Ja det var spännande för henne! :D
Kramar tillbax!

Sol-Måne sa...

Det måste ju vara rena himmelriket att få åka till fåglarnas ö. Vi fick nöja oss med änder i Ullareds Ån.
Zizze o Måne

Sol-Måne sa...

Hej!
Ni har fått en Happy Cat Award!
Tassa in hos oss och se efter.